Strona Główna -> Materiały -> Stren-Cor

Materiały

Stren-Cor oraz Stren-Cor typ 1


Konstrukcja z blachy falistej.

Blachy faliste typu STREN-COR posiadają na rynku polskim aprobatę techniczną wydaną przez Instytut Budowy Dróg i Mostów nr AT 2011-02-2700 oraz nr AT/2015-02-3141

Większa wysokość profilu blach falistych typu Stren-Cor zapewnia 9-krotnie większą sztywność w porównaniu ze standardową konstrukcją arkuszy.

Połączenie zalet lekkiej konstrukcji z wyróżniającą się wytrzymałością ocynkowanej blachy. Blachy faliste typu Stren-Cor zapewniają najmocniejszy, najbardziej uniwersalny i oszczędny produkt na rynku, a jednocześnie odpowiadają dzisiejszym wymogom ekologicznym.

Łatwa instalacja

Panele blachy falistej typu Stren-Cor można złożyć obok placu budowy, a następnie przetransportować przy użyciu sprzętu do podnoszenia. Zapewnia to skrócenie czasu zamknięcia drogowego lub kolejowego i obniżenie kosztów.

Uniwersalne

Profil blach falistych typu Stren-Cor pozwala na budowę konstrukcji o większej rozpiętości, w różnych konfiguracjach. Przęsła mogą przekraczać 20 metrów; przetestowano je wielokrotnie już po montażu w celu uzyskania dokładnych obliczeń. Dostępne są blachy o specjalnych kształtach, np. przepusty skrzynkowe Stren-Cor o rozpiętości do 15 metrów, rury okrągłe do 16 metrów.

Wytrzymałe

Ocynkowana powłoka blach falistych typu Sten-Cor zapewnia przedłużony czas użytkowania. Odpowiednio zaprojektowane i zamontowane konstrukcje Stren-Cor mogą wytrzymać ponad 120 lat.

Bezobsługowe

Po montażu, konstrukcje Stren-Cor nie wymagają w zasadzie żadnej obsługi w czasie użytkowania, co odróżnia je od standardowych mostów często wymagających znacznych modernizacji.

Przepusty ramowe Stren-Cor typu “box culvert” łączą w sobie wytrzymałość i atrakcyjny koszt profili falistych ze specjalnym opatentowanym ciągłym wzmocnieniem na całej długości konstrukcji. Dodatkowa siła ciągłego wzmocnienia umożliwia realizację projektów do 12,3 m rozpiętości konstrukcji, w porównaniu z 7,8 m granicą rozpiętości w przypadku innych metalowych przepustów ramowych. Zalety te sprawiają, że przepusty ramowe Stren-Cor są idealnym rozwiązaniem w przypadkach dużych rozpiętości i niewielkich nachyleń z płaską pokrywą.

Łuki Stren-Cor Arches przekraczają zakres łuków Multiplate przy rozpiętości ponad 15 m. Można je montować nad korytami naturalnych cieków wodnych bez zakłóceń dla środowiska.

Łuki Stren-Cor Arches o wysokim profilu są idealne na bezkolizyjne skrzyżowania drogowe lub w zastosowaniach wymagających dużej powierzchni na wlocie/wylocie lub dużych rozpiętości.

Okrągłe konstrukcje Stren-Cor Round umożliwiają budowanie znacznie większych średnic niż było to dotychczas możliwe. Ten popularny i mający wiele zastosowań kształt jest często wybierany na przepusty, kanały ściekowe i odwadniające. Można je jednak również wykorzystać jako pojemniki do przechowywania, drogi dostępu, tunele, mosty, i systemy retencyjne wód opadowych.

Konfiguracja

    Do budowy wszystkich konstrukcji łukowych używa się trzech komponentów:

  • zakrzywionych płyt falistych
  • nakrętek i śrub
  • kanałów fundamentowych

Dodatkowa sztywność konstrukcji przepustów ramowych w kalocie zapewniana jest przez faliste zakrzywione żebra. Szczegóły dotyczące komponentów konfiguracji pokazano w Tabelach 2 i 3.

Podstawa fundamentu

Łuki Stren-Cor osadza się zwykle na ławach fundamentowych. Dostarczane są kątowniki oporowe łuku i śruby kotwowe wraz ze szczegółowymi instrukcjami rozmieszczenia do zamocowania w podstawie fundamentowej. Stren-Cor zapewni obciążenia obliczeniowe w formie reakcji podstawy fundamentowej. Opcją dla przepustów ramowych mogą być także podkładki fundamentowe ze stalowej blachy falistej, w zależności od konkretnych warunków posadowienia na placu budow oraz obciążeń obliczeniowych.

STERN-COR Informacje ogólne

Zakończenie wlotu/wylotu

Stren-Cor zaleca użycie kołnierza betonowego wokół każdej z konstrukcji mostowych. Służy on do usztywnienia końców, ich zabezpieczenia przed lokalnym uszkodzeniem i odkształceniem, przy jednoczesnej poprawie integralności konstrukcji. Dla konstrukcji standardowych dostępne są zakończenia kwadratowe lub rozchylone. W sytuacji, kiedy dostęp do betonu jest ograniczony, można rozważyć alternatywną obróbkę zakończeń inną niż obróbka z zastosowaniem betonowych kołnierzy.

Opcje ściany czołowej:

  • konstrukcja betonowa na mokro
  • prefabrykowane panele betonowe z mechanicznie stabilizowanym gruntem
  • szczelne ścianki (Sheet piling)
  • ściana oporowa (Bin-Wall)
  • kosze siatkowe (Gabion Baskets)
  • blachy wielopłytowe (Multi-Plate sheets)

W przypadku przejść przez cieki wodne dodatkowy szczelny mur oporowy zabezpiecza konstrukcję przed erozją wewnętrzną, zapewniając poprawę parametrów hydraulicznych na wlocie.

Trwałość

Stren-Cor zapewnia trwałość wymaganą w Państwa przedsięwzięciach. Komponenty Stren-Cor są ocynkowane ogniowo, aby zapewnić trwałą powłokę odporną na korozję. Standardowa powłoka ocynkowana zapewnia 458 g/m2 ochrony na jednej stronie (915 g/m2 razem). Jest to o 50% więcej cynku niż wymaga standardowa specyfikacja płyty konstrukcyjnej. Dostępne są cięższe, i niemetaliczne powłoki do zastosowania w bardziej agresywnych warunkach placu budowy. Dodatkowe opcje obejmują konstrukcję z otwartym spodem (brak korozji wgłębnej.

Trwałość obliczeniowa 120 lat.



Łuk

Dostępne są standardowe łuki o rozpiętości od 8 m do 16 m. Konstrukcje specjalne lub wielkości wykraczające poza kształty standardowe, zaprojektowane są przez Dział Inżynierii Stren-Cor w celu uzyskania optymalnego stosunku szerokości do wysokości przepustu, analizy prostokąta wpisanego w łuk, wysokości pokrywy i grubości płyty. Przedstawiciele handlowi Stren-Cor zapewnią rozwiązanie.



Przepust ramowy (Box culvert)

Standardowe przepusty ramowe dostępne są w rozpiętościach od 4 m do 8 m. Każda konstrukcja jest projektowana na zamówienie w celu spełnienia wymagań klienta odnośnie obciążenia, stosunku szerokości do wysokości przepustu, zakończenia oraz wymagań odnośnie instalacji.

Pobierz PROJEKT MONTAŻU




Przepusty drogowe

Przepusty drogowe

elementy korpusu drogowego lub nasypu budowlanego o zamkniętym kształcie przekroju poprzecznego konstrukcji

więcej >>
Przejścia dla zwierząt

Przejścia dla zwierząt

budowane ze stalowych blach falistych z wykorzystaniem gruntu jako elementu nośnego

więcej >>
Copyright © 2012 - 2016 Infracon. All rights reserved. Polityka prywatności i cookies.